Hello,
Can someone tell me a good place where to buy Futaba transmitter spares. I am in particular after a "Ratchet Plate" for a 3VC Transmitter, to change the spring loaded lever in a ratchet one. Also I would like to find a good rechargeable battery for the same transmitter.
Cheers, Joey
Futaba Spare Parts
Moderator: Pedro Egea
-
- Sail number: NED 02
- Club: DIOMCA
- Design: PIKANTO
Futaba Spare Parts
Joey Rijs
PIKANTO
NED 02 - 2.4GHz
PIKANTO
NED 02 - 2.4GHz
you can buy the battery from any battery supplier. I usually get mine from companies that make and service cell-phone, laptop, etc. batteries. They will spot-weld the cells together which looks much nicer than soldering and also exposes the cells to less heat.
I use Deans micro 2R connectors in the boat, and I've changed the plug in the Tx to this connector also. Thay way I can have only one type of plug in the charger and it works for both boat and Tx batteries.
AW
I use Deans micro 2R connectors in the boat, and I've changed the plug in the Tx to this connector also. Thay way I can have only one type of plug in the charger and it works for both boat and Tx batteries.
AW
regarding spare parts for Futaba, I have had very good experaince with Robbe. They are the German distributor for Futaba. You can find a service number at www.robbe.de. Give them a ring, they are very helpfull.
Nigel Winkley
GER 87
GER 87
-
- Sail number: GBR
- Design: Pikanto
Re: Futaba Spare Parts
Taugen günstige Sender etwas?
Ich habe mir vor Kurzem einen gebrauchten Tamiya Mini 4WD Elektro gekauft. Gleich die Straße runter gibt es eine Indoor-Rennstrecke. Ich bin total süchtig. Nachdem ich mit Leuten auf der Strecke gesprochen habe, überlege ich mir einen Buggy und einen verbesserten Sender zuzulegen. So etwas wie den Futaba 4pm. Ich habe mich aber schon ein bisschen umgesehen. Ich habe viele Sender unter 200 $ auf Amazon und einige auf Google gefunden. Hat jemand Erfahrung damit? https://www.dynamrc.com/products/detrum ... y-tx-black Reagieren sie besser beim Rückwärtsfahren über Sprünge, um den Truck wieder gerade auszurichten?
Ich habe mir vor Kurzem einen gebrauchten Tamiya Mini 4WD Elektro gekauft. Gleich die Straße runter gibt es eine Indoor-Rennstrecke. Ich bin total süchtig. Nachdem ich mit Leuten auf der Strecke gesprochen habe, überlege ich mir einen Buggy und einen verbesserten Sender zuzulegen. So etwas wie den Futaba 4pm. Ich habe mich aber schon ein bisschen umgesehen. Ich habe viele Sender unter 200 $ auf Amazon und einige auf Google gefunden. Hat jemand Erfahrung damit? https://www.dynamrc.com/products/detrum ... y-tx-black Reagieren sie besser beim Rückwärtsfahren über Sprünge, um den Truck wieder gerade auszurichten?